Tu podaj tekst alternatywny Tu podaj tekst alternatywny

Wszyscy słyszeliśmy, że witaminy są dla nas dobre, ale prawdopodobnie nigdy nie słyszeliśmy nic o możliwości przyjmowania zbyt wielu z nich. Niestety, możliwe jest przedawkowanie niektórych witamin i suplementów – nawet jeśli jesteś ostrożny, aby tylko wziąć zalecaną dzienną wartość.

Witaminy z grupy B są najbardziej prawdopodobnymi sprawcami przedawkowania witamin, ponieważ są one rozpuszczalne w wodzie i Twój organizm nie może ich magazynować w żadnej znaczącej ilości. Do najpoważniejszych skutków nadmiaru witamin z grupy B należą problemy neurologiczne, takie jak drętwienie rąk i stóp, trudności z chodzeniem i utrata koordynacji mięśni. Inne objawy mogą obejmować nudności, wymioty, biegunkę i uczucie mrowienia w kończynach, choć najprawdopodobniej będziesz odczuwać pewien dyskomfort, zanim te poważniejsze efekty się pojawią. Najlepszą rzeczą do zrobienia, jeśli uważasz, że mogłeś przedawkować witaminy z grupy B jest natychmiastowe zaprzestanie ich przyjmowania i skontaktowanie się z lekarzem lub lokalnym centrum kontroli zatruć w celu uzyskania dalszych instrukcji.

Jeśli bierzesz multiwitaminę z więcej niż tylko witaminy z rodziny B w nim, szanse przedawkowania innych witamin jest znacznie mniej prawdopodobne, ale nadal istnieje. Witaminy A i D są rozpuszczalne w tłuszczach (podobnie jak kwasy tłuszczowe omega-3), co oznacza, że są przechowywane w organizmie. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://feedfit.pl/ .

Give a Comment