Kampania Amazon Ads, czasami nazywana Amazon Sponsored Ads, to forma reklamy internetowej, w której firmy mogą kupować przestrzeń reklamową na Amazon.com i tworzyć oferty dla docelowej grupy odbiorców. Marketerzy wykorzystują wówczas słowa kluczowe odpowiednie dla ich produktu, a następnie Amazon prezentuje reklamę użytkownikom na podstawie ich historii wyszukiwania i zachowań podczas przeglądania witryny. Skuteczna kampania Amazon Ads jest więc świetnym sposobem na zwiększenie świadomości marki i generowanie lepszych wyników sprzedażowych. Aby jednak osiągnąć najlepsze efekty, warto połączyć ją ze strategią pozycjonowania stron internetowych. Dlaczego jest to tak ważne? Czytaj dalej!
Dlaczego pozycja rankingowa ma znaczenie?
Podobnie jak w przypadku miejsc offline, w sieci musimy zadbać o swoją rozpoznawalność. Polski rynek handlowo-usługowy dynamicznie się rozwija, a oznacza to tylko jedno – wzrost konkurencji. Jeśli więc zależy Ci na wzroście zysków oraz dotarciu do klientów, musisz wyjść im naprzeciw. Tylko 25% użytkowników sieci zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że pozycja w TOP 10 zwiększa Twoje szanse na klikalność.
Korzyści z pozycjonowania
- wyższa pozycja rankingowa,
- większe grono odbiorców,
- wzrastający ruch na stronie,
- wyższy poziom UX,
- poprawa sprzedaży pod kątem e-commerce,
- dostępność strony.
SEO (Search Engine Optimization)
Chociaż pojęcia „pozycjonowanie” i „optymalizacja” stosowane są często zamiennie, wielu specjalistów je rozdziela. Nie ma jednak wątpliwości, że w praktyce poprawiania widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania przeplatają się one ze sobą i uzupełniają.
Optymalizacja
Jest to metoda wyznaczenia najlepszego rozwiązania pod kątem ustalonych kryteriów, aby uzyskać jak najwyższą jakość. W przypadku SEO będzie to szereg czynności technicznych związanych ze strukturą strony, aby spełniała ona wymogi algorytmów i robotów indeksujących pod kątem czynników rankingowych Google. Optymalizacji powinna zostać poddana również kampania Amazon Ads. Okazuje się bowiem, że dzięki wykorzystaniu właściwych słów kluczowych i wybraniu odpowiednich obrazów, szanse na osiągniecie satysfakcjonującego zwrotnu z inwestycji znacznie rosną.
Pozycjonowanie
Niejako następstwem optymalizacji jest pozycjonowanie, czyli uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji rankingowej. W tym celu wspiera się ją dodatkowo poprzez budowanie autorytetu w sieci, np. za pomocą link buildingu, mediów społecznościowych, analityk oraz content marketingu.
Co obejmują działania pozycjonowania SEO?
Zasadniczo SEO dzieli się na dwa elementy: działania on-site oraz off-site. Każde z nich optymalizujemy, a następnie pozycjonujemy pod kątem wyszukiwarki. Podstawowe składniki SEO on-site to treść, architektura strony i kod źródłowy, zaś jeśli zaczynamy działania zewnętrzne, stawiamy na zbudowanie zaufania do domeny, linki zwrotne oraz sygnały społecznościowe.
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który powinien być częścią strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Podczas gdy kampania Amazon Ads działa bezpośrednio na sprzedaż produktów online, SEO zwiększa świadomość marki i buduje relacje z klientami, którzy dzięki temu są bardziej skłonni do skorzystania z oferty firmy w przyszłości. Aby więc osiągnąć najlepsze wyniki, warto wykorzystać obie te strategie, gdyż ich umiejętne połączenie okazać się może kluczem do sukcesu niejednej marki.